| Vedrana Rudan KURVA, monodrama Redatelj: Zijah Sokolović Redatelj i autor adaptacije: Zijah A. Sokolović Asistentica redatelja: Nataša Antulov Oblikovatelj svjetla: Predrag Potočnjak
Autor songa: Sandi Bratonja Suradnica za pokret i ples: Martina Hrlić Rogić Suradnica za video: Tamara Dugandžija Suradnica na kostimu: Manuela Paladin Šabanović Montažerka: Ana Jurčić
Osoba: Kurva: Olivera Baljak
Inspicijentica: Jolanda Pahor
Premijera: 13.02.2014. Zahvaljujemo dragim ljudima koji su sudjelovali u snimanju zvuka (Dragoslavu Veljanoviću, Lucijanu Repiću, Janini Kalčić, Jelici Šubašić i Rajku Antulov) te u snimanju videa (članovima Kluba starijih osoba Belevder – Kozala: Vazmoslavi Dragojević, Enzi Matijević, Zorici Mladenić, Gordani Pahlić, Annamarii Frunzi-Palaveršić, Nadi Mataija, Olgi Vičić, Romani Brnada, članovima Kluba umirovljenika i starijih osoba Centar: Paoli Česnik, Vlasti Sušanj, Avelini Lučić, Marijanu Lučiću, Sergiu Terpiću, Gabrijeli Turza, Snježani Štefulinac, Ankici Obajdin, članici Kluba umirovljenika i starijih osoba Drenova Nives Maraž, članici umirovljenika Brodokomerc Aitangi Drog, članici Kluba umirovljenika INA rafinerije Rijeka Anđelki Rasol, te Anici Topčagić i Teofilu Topčagiću). U knjizi, nastaloj kao zbirka kolumni pisanih za tjednik „Nacional“, Kad je žena kurva/Kad je muškarac peder, Vedrana Rudan nastavlja se baviti svojim stalnim temama kao što su nasilje nad ženama, mačizam i primitivizam, odgoj djece, nametnuti obrasci ponašanja u konzervativno-tradicionalnom, katoličkom društvu, siromaštvo i politička korupcija, kult mladosti i ljepote nametnuti kroz medije... Monolozi „žena na rubu živčanog sloma“ karakteristični za njezine romane ovdje su, kako navodi Jagna Pogačnik u svojoj recenziji knjige „monolozi autorice suočene s privatnim temama, uklopljenim u dublji društveni kontekst. Velika psovačica bez dlake na jeziku, kakvom se Rudan percipira u javnosti, ovdje će vrlo transparento iskazati i vlastite slabe točke i progovoriti o strahu od starenja, bolesti i smrti ili se razotkriti kao brižna majka koja diže kredit za svoju kćerku, dakle otkriti kako su grubost i vulgarnost (i) rezultat ranjivosti na koju ni ona nije imuna.” Iskreno i šokantno, tužno i smiješno, realno i bizarno, sve se to miješa u Vedraninom rukopisu u kojemu njeno pero namjerno i dalje zabada u neuralgične točke društva.
|