Ispiši ovu stranicu
Aida

Koprodukcija HNK Ivana pl. Zajca i HNK Zagreb
Giuseppe Verdi
AIDA
opera
 

Generalni sponzor
premijerne izvedbe opere Aida

Libreto napisao A. Ghislanzoni, prema scenariju A. Mariettea i francuskoj proznoj verziji C. du Loclea

Kralj Siniša Štork
Amneris, kraljeva kćer Tea Demurishvili
Aida, etiopska robinja Kristina Kolar
Radames, kapetan straže George Oniani
Ramfis, glavni svećenik Ivica Čikeš
Amonasro, etiopski kralj i Aidin otac Vitomir Marof
Glasnik Sergej Kiselev 
Svećenica Anamarija Knego 
                                                                                                         
Dirigent Antonello Allemandi         
Redatelj i oblikovatelj svjetla Balázs Kovalik
                                       
Scenograf i oblikovatelj svjetla Antal Csaba                                                         
Kostimografkinja Mári Benedek     
Asistent dirigenta Igor Vlajnić, Rober Homen                                        
Asistentica redatelja Martina Zdilar Sertić
Suradnice kostimografkinje Manuela Paladin Šabanović, Petra Dančević        
Zbor uvježbao Igor Vlajnić                                      
Koncertni majstor Danijela Maras Mendiković
Korepetitori Ana Anconelli, Igor Vlajnić
               
Inspicijentice Branka Kušen Kajdi, Vesna Marinac
Šaptačica Nina Simčić
 
Zbor i orkestar Opere i ansambl Baleta Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca  Rijeka

„Aida“ je zasigurno najpopularnija opera najpopularnijeg skladatelja devetnaestog  stoljeća. Ovaj naslov gotovo je sinonim za operu i opernu spektakularnost. Ono što ovo djelo posebno određuje jest naglašena glazbena spektakularnost kojoj svojevrsni kontrapunkt čine iznimno psihološki profilirani likovi i cizelirane dramske situacije. Zanimljivo je kako je Verdi pomno istraživao staroegipatsku glazbu, nastojao je načiniti svojevrsnu imitaciju staroegipatskog tona, odnosno rekonstruirati ga suvremenim glazbalima u određenim dijelovima opere. Sam scenarij napisao je poznati egiptolog, a pojedine prizore u libretu sam je Verdi smišljao i nadopisivao kako bi priča, situacije i sama drama bili što uvjerljiviji.
Model koprodukcije i to sa zagrebačkim HNK-om, ostvaruje više namjera. Okupljanje više produkcijskih faktora oko velikih projekata, podizanje kvalitete svake izvedbe kako u Zagrebu, tako i u Rijeci, združivanje ansambala i nadopunjavanje svih sredstava kako bi se publici koja dolazi u oba grada stvorio vrhunski umjetnički doživljaj.