Ispiši ovu stranicu
David Lang

david_lang.jpg DAVID LANG
 
Skladatelj čija se glazba stilski kreće od minimalizma do izrazito dramatične glazbe. Strogi i složeni oblikovni sistemi čine osnovu njegova djela, koje obuhvaća širok raspon glazbenih gesti, referenci i raspoloženja, često zadržavajući elemente konceptualizma. U njoj se  prepoznaje i modernizam i minimalizam i rock, a možda bi se najbolje mogla opisati kao postminimalizam. David Lang surađivao je na puno scenskih djela, uključujući četiri opere i jedan oratorij.
Rođen u Los Angelesu 1957. godine, kompoziciju je studirao na Stanford University u Californiji, na University of Iowa i na Yaleu u New Havenu. Učio je i na Tanglewood  Music Centeru u Lenoxu, Massachusetts. Radio je kao stalni skladatelj American Conservatory Theatera u San Franciscu 1992. godine.
Njegova je glazba izvođena širom SAD-a i Europe na brojnim festivalima kao što su BBC Proms, Münchenski biennale ili Settembre Musica.
Langova glazba korištena je u plesnim produkcijama La La La Human Steps i njihova osnivača i koreografa Edouarda Locka, Nederlands Dans Theatera, Royal Balleta te projektima slavnih američkih plesačica i koreografkinja Twyle Tharp i Susan Marshall, za što je dobio nagradu The New York Dance and Performance Award 1999. godine.
 
Nagrađen je  Pulitzerom za glazbu 2008. godine za djelo „The Little Match Girl Passion“ (Pasija/Muka djevojčice sa šibicama), temeljeno na priči Hansa Christiana Andersena. Djelo je skladano za samo četiri glasa i nekoliko perkusionističkih instrumenata, a paizvedeno je u Carnegie Hallu u listopadu 2007. godine. Tom prigodom Lang je kazao kako je radio prema Andersenovoj priči zbog suprotnih aspekata  njena sadržaja.
„Gorka sadašnjost djevojčice zaključana je zajedno s njenim lijepim sjećanjima iz prošlosti. Njeno siromaštvo uvijek je obliveno njenim nadanjem. Riječ je o gotovo naivnoj ravnoteži između patnje i nade.“
Langa je intrigirala i religijska alegorija koju je pronašao ispod površine priče, a inspiraciju je pronašao u svom omiljenom skladatelju Johannu Sebastianu Bachu.
„Moje djelo za polazište uzima Andersenovu priču, a u obliku Bachove Muke po Mateju“, kaže Lang. Tim Page, bivši glazbeni kritičar „Washington Posta“ i član žirija za dodjelu nagrade Pulitzer izjavio je da ne može biti zadovoljniji pobjednikom nego što jest: „ S dužnim poštovanjem prema stotinama različitih djela što sam ih preslušao kao član ocjenjivačkog suda, mislim da nikada prije nisam bio toliko dirnut jednom novom i nepoznatom kompozicijom kao djelom Davida Langa „The Little Match Girl Passion“, koje je posve različito od sve glazbe koju znam.“
Lang, poznat i po svom radu s eksperimentalnom grupom „Bang on a Can“ (čiji je suosnivač), kaže da radi na otvaranju prostora koji će pokazati smisao i značaj inovacije: „Bang on a Can“ je bio utopijski dom za ljude koji su pokušavali stvarati ono što nije bilo pogodno za bilo koji drugi prostor glazbenog svijeta. A mi radimo upravo to od 1987. godine.“