Ispiši ovu stranicu
MIRELLA TOIĆ
toic-mirella.jpgMirella Toić je umjetnica s međunarodnom reputacijom. Za njom je niz sjajno realiziranih scenskih likova, brojni koncerti, nagrade i uspješan pedagoški rad.
Rođena je u Rijeci 1953. godine. Solo pjevanje učila je kod istaknute umjetnice Carmen Vilović, da bi potom diplomirala na Akademiji za glasbo u Ljubljani, u klasi prof. Ondine Otto-Klasinc. Zvanje magistra solo pjevanja, stekla je na Univerzitetu muzičkih umetnosti u Beogradu, u klasi prof. Biserke Cvejić, a potom se usavršavala u Beču u klasi prof. Olivere Miljaković, te na majstorskim tečajevima pri UNESCO-u (ITI) u Amsterdamu, kao i u klasi prof. Criste Ludwig u Austriji.
Ulogom Giorgette u Puccinijevpj operi "II Tabarro", debitirala je na sceni Mariborske opere 1977. godine, iste godine dobiva treću nagradu na Međunarodnom natjecanju mladih opernih pjevača u Puli (predsjednica žirija Giulietta Simionatto), te postaje solisticom mariborske Opere, gdje nastupa u ulogama Tosce, Michaele ("Carmen") i Grofice ("Figarov pir"). Već sljedeće godine, u Ateni, osvaja srebernu medalju na Međunarodnom natjecanju mladih opemih pjevača Maria Callas (predsjednik žirija Titto Gobi), slijede Plaketa za mlade operne nade na skopskim Majskim svečanostima, prva nagrada na natjecanju "Opera i belcanto" međunarodnog žirija TV Belgije (Oostende, 1980.), te nagrada na osječkom Analu opere i baleta, za izvedbu Fiordiligi ("Cosi fan tutte", 1981.).
U angažman opernih kuća njemačkih kazališta Vereinghte Städtische Bühnen Krefeld und Mönchengladbach stupa 1985. godine i ostaje do 1988., kada postaje solistica i prvakinja opere HNK Ivana pl. Zajca, u rodnoj Rijeci gdje djeluje i danas.
Tijekom karijere ostvarila je najveći broj uloga u Verdijevim operama - Leonora u "Trubaduru", Leonora u "Moći sudbine", Amelia u "Krabuljnom plesu", Amelia u "Simone Boccanegra", Traviata, Aida, Giseida u "Lombardijicima", Desdemona u "Othelu",Elizabeta u "Don Carlosu" ; zatim Puccinijeve heroine - Tosca, Mimi u "La Boheme", Liu u "Turandot", Cio-Cio-San u "Madamme Butterfly"; u Mozartovim operama bila je grofica, Fiordiligi, Donna Anna; u Rossinijevom "Mojsiju" pjevala je Sinaide, bila je Bellinijeva Norma, Offenbachova Giulietta u "Hoffinanovim pričama", Santuzza u Mascagnijevoj "Cavalleriji rusticani" a posebno je zapažena u tumačenju likova domaće opeme literature - Eva, Jelena, Margita i Amelia u operama Ivana pl. Zajca, Marija u Brkanovićevom "Zlatu Zadra", Sunčanica kod Papandopula, Inmerganda u "Porinu" Lisinskog. Bila je i Parasija u Korsakowa, Rosalinda u Straussa, Marica u "Prodanoj nevjesti" Smetane, a pored velikih opemih rola pridodan je niz koncerata u zemlji i inozemstvu. Bila je solistica pri izvedbama Bachova Magnificata, Beethovenove Devete simfonije, Handelova "Mesije", Mahlerove Druge simfonije, Verdijeva Requiema i Papandopulove Hrvatske mise. Nastupala je na ljetnim festivalima u Dubrovniku, Splitu, Opatiji, Rijeci, Puli, Krku, Zagrebu i Sofiji.
Pri izdavačkoj kući ORFEJ, snimila je nosač zvuka s opernim arijama i duetima s prvakom splitske Opere Ratomirom Kliškićem.
Uz aktivnu solističku karijeru, Mirella Toić se posljednjih devet godina bavi i pedagoškim radom. Bila je docent solo pjevanja na Pazinskom kolegiju, profesor solo pjevanja na Glazbenoj školi Ivana Matečića Ronjgova u Rijeci, a utemeljila je i Opemi studio kojim predstavlja javnosti mlade operne pjevače.
Mirella Toić dobitnica je Nagrade grada Rijeke 1992. godine, Nagrade Milka Tmina (1992.) i Nagrade hrvatskog glumišta (1996.) za lik Norme u istoimenoj Bellinijevpj operi. Godine 1996. primila je Odlikovanje za zasluge u kulturi, red Danice hrvatske s likom Marka Marulića. Upravo je primila i prestižnu, godišnju nagradu "Vladimir Nazor" za ulogu Elizabete u Verdijevu "Don Carlosu" i ulogu Amelije u "Krabuljnom plesu", a obje uloge ostvarene su u godini Verdijeve obljetnice u riječkoj Operi. Članica je udruženja glazbenih umjetnika Hrvatske od 1979. godine.