Madama Butterfly |
|
Giacomo Puccini MADAMA BUTTERFLY opera u tri čina Uloge: Madama Butterfly (Cio-Cio-San) Hui He / Mirella Toić Suzuki, njena sobarica Kristina Kolar / Anđelka Rušin Kate Pinkerton Ivanica Lovrić F. B. Pinkerton Davor Lešić / Maurizio Comencini Sharpless Kiril Manolov / Robert Kolar Goro Stjepan Franetović / Igor Vlajnić Knez Yamadori Marko Fortunato Ujak Bonzo Dinko Lupi / Siniša Štork Dijete Alida Cossetto / Andrej Simčić Yakuside Saša Matovina Carski komesar Dario Bercich Ženidbeni činovnik Darko Matijašević Majka Cio-Cio-San Milica Marelja Tetka Angela Nujić Sestrična Stanislava Šćulac / Marijana Radić Dirigent Ivan Repušić Redateljica Dora Ruždjak Podolski Scenograf Ivo Knezović Kostimografkinja Barbara Bourek Oblikovatelj svjetla Ivo Knezović Zborovođa Igor Vlajnić Korepetitori Ana Anconelli, Igor Vlajnić Koncertni majstor Danijela Maras Mendiković Inspicijentica Branka Kušen Kajdi Šaptačica Nina Simčić Orkestar i zbor Opere HNK Ivana pl. Zajca Rijeka Premijera 22. studenoga 2008. Predstava sa stankom između 1. i 2. čina traje oko 2 i pol sata. Scena i kostimi iznajmljeni su od Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu.
Bazirana na nekoliko priča, ova iznimna melodrama poslužila je za glazbeno ostvarenje svega onoga što je opera u tom trenu, kao vrhunac medija, mogla biti i bila. Aktualna priča, iznimna zbog spajanja svjetova i kultura, zadiranje u drugu glazbenu kulturu, postavljanje susreta kultura, sve to postvaruje emotivni spektar lica, situacija, prizora koji stvaraju jednu od najcjelovitijih i najljepših opera uopće. Nastala u dvočinskoj verziji, praizvedena u milanskoj Scali 1904. godine, izvedena ponovno u proširenoj i dorađenoj verziji u Brescii, ostvarivši međunarodni uspjeh u Metropolitenu 1907., ova je opera uvijek okupljala velike pjevače, intrigirala i poticala stvaranje drugih motiva i drugih djela. Njezina cjelovitost i emotivnost postala je iznimnim kulturnim simbolom razvidnim i u drugim medijima. Svakako da ovaj naslov pripada onome što je „željezni repertoar“ i što svaka operna kuća mora imati u svom programu kako bi se, na relevantan način, omjerila o sebe, o druge i o svoju publiku. | |
print  |
|