Francesco Cilèa ADRIANA LECOUVREUR Libreto: Arturo Colautti prema drami E. Scribea i E. Legouvea
Maurizio, conte di Sassonia Luis Chapa, Davor Lešić Il Principe di Bouillon Siniša Štork L`abate di Chazeuil Sergej Kiselev Michonnet Robert Kolar Quinault Dario Bercich Poisson Marko Fortunato, Martin Marić Majordomo Ivica Žunić Adriana Lecouvreur Mirella Toić, Vedrana Šimić La Principessa di Bouillon Kristina Kolar, Monika Bohinec Mad.lla Jouvenot Vanja Zelčić Mad.lla Dangeville Ivanica Lovrić Sobarica Nataša Ožura Članovi baleta iz Champfleura Dmitri Andrejčuk, Vitali Klok, Leonid Antontsev, Danijela Menkinovski Dirigentica: Nada Matošević Redatelj: Ozren Prohić Scenograf Dalibor Laginja Kostimografkinja Irena Sušac Suradnica zascenski pokret Maja Marjančić Oblikovatelj svjetla Zoran Mihanović Asistentica kostimografkinje Sandra Dekanić Asistenti scenografa Heli Nikolovski, Marina Oštreg, Eduardo Filipović (studenti Akademije primijenjene umjetnosti u Rijeci) Korepetitori Ana Anconelli, Igor Vlajnić Zborovođa Igor Vlajnić Koncertni majstor Romeo Drucker Inspicijent Vesna Marinac Šaptač Nina Simčić Zbor i orkestar Opere i članovi Baleta HNK Ivana pl. Zajca Rijeka Premijera 11. ožujka 2010. Predstava s jednom stankom (nakon drugog čina) traje oko dva sata i 20 minuta. F. Cilèa stvara unutar verističke tradicije nastojeći se baviti životom poznate francuske glumice čiji život je postao primjerom preplitanja sudbine života i života u kazalištu te su mnoge drame i opere tematizirale i mitizirale ovu iznimno važnu glumicu. No tek je Cileina opera uspjela do kraja svesti umjetničku glazbenu formu u suglasje sa sadržajem koji je, kroz godine, melodramatiziran u odnosu na stvarne fakte. Od praizvedbe 1902. godine u Milanu, ova iznimna opera intrigira na sceni. Uspostavljena je kao glazbena drama u verističkom glazbenom prosedeu tako da je glazbena forma nadvladala moguće melodramske neuvjerljivosti te je snagom dramskih situacija uspostavila ponovno dramsku i gotovo tragičnu oprimjerenost ove teme u kazalištu. Stvarne povijesne osobe stavljene su u fiktivne historijske i međuljudske epizode koje verističkim tretmanom postaju stvarne i vidljivo skladane za pozornicu. Prožetost glazbe i dramske radnje u melankoličnom Cileinu ozračju ostvarilo je jedno od najzanimljivijih opernih djela dvadesetog stoljeća. POKROVITELJ PREDSTAVE INA je osnovana 1. siječnja 1964. spajanjem Naftaplina (tvrtke za istraživanje i proizvodnju nafte i plina) s rafinerijama u Rijeci i Sisku. Danas je INA srednje velika europska naftna kompanija koja ima vodeću ulogu u naftnom poslovanju u Hrvatskoj i značajnu ulogu u regiji, što znači u istraživanju i proizvodnji nafte i plina, preradi nafte, te distribuciji plina, nafte i naftnih derivata. Njezino sjedište nalazi se u Zagrebu, Avenija V. Holjevca 10, Hrvatska. Inina tradicija potpomaganja kulturnih ustanova i događaja datira još iz 60-ih godina tako da gotovo nema važnije institucije, udruge ili kulturnog događanja koju nije podupirala. Svjetska i domaća iskustva pokazuju da sprega biznisa i kulture pridonosi razvoju naprednog i uspješnog društva i to je misao kojom se društveno odgovorne kompanije, poput Ine, rukovode i stoga podupiranjem kulturnih vrijednosti podupire i nacionalne vrijednosti. O tome svjedoči činjenica da postoji dugogodišnje partnerstvo s najvećim kulturnim ustanovama poput HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci kojemu je INA Srebrni pokrovitelj sezone 2009./2010.. Iz te tradicije podupiranja kulture proizašla je i Nagrada Ine za promicanje hrvatske kulture u svijetu koja je utemeljena 1994. godine, a njome se za promicanje hrvatske kulture u svijetu nagrađuju umjetnici, autori i drugi kulturni radnici.
|