|
|
SEVILJSKI BRIJAČ - KRITIKE |
Ako nema smijeha na izvedbi komične opere, ona je osuđena na propast. A bilo ga je obilno, možda i gorkog, na premijeri – u svakoj opernoj kući nezaobilaznog – “Seviljskog brijača” Gioacchina Rossinija u riječkom HNK Ivana pl. Zajca pod vodstvom dirigentice Nade Matošević i u režiji Ozrena Prohića. Uspjeloj opremi valja dodati i funkcionalnu i vještu scenografiju Dalibora Laginje uz efektno svjetlo Denija Šesnića i čisto izvedenu zamisao (posuđenih) kostima iz pedesetih godina prošlog stoljeća Amele Vilić te koreografiju Snježane Abramović Milković. (...) Sretno je riječko kazalište dalo pravu šansu svom solistu Robertu Kolaru da ponese naslovnu ulogu seviljskog brijača Figara. Uz bok su mu stajali iskusni karikirani Almaviva Zrinka Soče i čangrizavi Bartol Bojana Šobera, čujan napredak Siniše Štorka kao muzičkog učitelja Don Basilija, te mala ali efektna arija sobarice Berte Anamarije Knego Vidović. ... U svojoj provokativno smišljenoj razigranosti koja obuhvaća i osobitu scenu orkestralne oluje i ljudi nošenih vjetrom, riječki „Seviljac“ nalazi svoju neprijepornu privlačnost. Maja Stanetti, „Večernji list“ Prohić je u svom pačvork redateljskom uratku, nizom zgodnih mizanscenskih rješenja i uz obilno korištenje gegova reklamne i teve industrije epohe, stavio „Seviljca“ u jedan lako probavljiv, vizualno efektan okvir u kojem se od svih solista izdvojio tumač naslovne uloge, bariton Robert Kolar. ... Vizualnoj ljepoti predstave pridonose funkcionalna rješenja scenografa Dalibora Laginje i oblikovatelja svjetla Denija Šesnića. .... Od svih solista izdvajao se tumač naslovne uloge, bariton Robert Kolar. Glasovno i scenografski suveren, Kolar je Figara pjevački i glumački tumačio upravo šarmantno opušteno, demonstirrajući onu visoku razinu kultiviranosti pjevačkog umijeća koja je nužni preduvjet za adekvatno izvođenje tehnički veoma zahtjevnih Rossinijevih opera. Bosiljka Perić Kempf, „Novi list“ |
print  |
|