Da je proklet Kam |
|
KAMOVFEST Janko Polić Kamov - Lary Zappia DA JE PROKLET KAM elegija vrhu zalutale duše
Redatelj i dramaturg Lary Zappia Scenograf Dalibor Laginja Kostimograf Sandra Dekanić Koreograf i scenski pokret Mark Boldin Skladatelj i izbor glazbe Duško Rapotec Ute Oblikovatelj svjetla i projekcija Deni Šesnić Osobe: JANKO (Mate Vinko) POLIĆ Igor Kovač KITTY Iva Mihalić ARSEN TOPLAK Damir Orlić KATARINA RADOŠEVIĆ ud. MALINAR Anastazija Balaž Lečić NIKOLA POLIĆ Žarko Radić MILUTIN POLIĆ Jasmin Mekić MILKA POLIĆ Tanja Smoje GEMMA (Giema Joana) GERBAZ ud. POLIĆ Olivera Baljak ANTON (Giorgio Antonio) POLITEO/POLIĆ Davor Jureško MATO MALINAR Denis Brižić ZORA Jelena Lopatić SLUŠKINJA Biljana Torić JOŽE Alen Liverić Glazbenici: Andrea Rizoniko (violina), Marin Tuhtan (harmonika) Zahvaljujemo: pijanistici Sari Rapotec za izvedbu ulomaka „Sitnih pjesama“ Milutina Polića, scenografu Daliboru Laginji za „ruku“ Janka Polića, te trubaču Ivici Lukanecu. U predstavi su korišteni ulomci iz „Iskopina“ Nikole Polića, te nekrologa Janku Poliću Josipa Baričevića. Asistentica scenografa: Sandra Grabar Inspicijentica: Ana Vidučić Praizvedba 9.travnja 2010. Predstava s jednom stankom traje oko 2,30 h. Stota obljetnica smrti Janka Polića (2010.) izvrstan je povod da se redatelj uhvati u koštac s piscem za kojim poseže već dvadeset godina. Sada kada taj zamišljeni susret napokon treba realizirati, sada kada Kamovljeva rečenica treba prerasti u moje umjetničko sredstvo, otkrivam da je zamišljana redateljska predstava daleko od one uprizorive, sada spoznajem da je zanos moje mladosti prikrivao mane Kamovljevih drama i da se privlačnost njegova za mene sastojala prije svega u hartiji silovanoj stihom i proročanskoj hrabrosti da se smrti pogleda u oko. Svjestan sam da Kamov nije moj dramski pisac, ali je drama njegovog života apsolutno moje pismo. Stoga će moj hommage stoljeću odsutnosti Kamova biti čeprkanje po kratkom životu ukletog pjesnika, životu koji je stoput uzbudljiviji od njegovih drama. Dramska će forma buduće predstave biti svojevrstan pastiche kojim ćemo opjevati jednu psihopatologiju (Kamov tvrdi da je dosadna literatura bez propalica, luđaka i zločinaca), i kojim ćemo zahvatiti kaleidoskop uzavrelog svijeta s početka raskalašenog, dekadentnog i kaotičnog dvadesetog vijeka u kojemu „glava bukti i polijetava k zidu“, a pjesnik vapi da „tresne njome“. Tkivo buduće predstave neće sličiti dobro skrojenom komadu. Ono će, naprotiv, biti amorfno, nelinearno i rasuto poput života naslovnog lica i neće se vezati ni za jedan isključivi žanr ili koherentni kazališni izraz. I takvo će, u svojoj skicoznosti i u svojoj nesavršenosti, biti „nad [njegovom] smrti jedino moje opijelo“.
Lary Zappia
|
|
print  |
|