Pariški život |
|
Jacques Offenbach PARIŠKI ŽIVOT opereta
Libreto: Henri Meilhac & Ludovic Halevy Prijevod i prepjev Vladan Švacov; adaptacija i dramaturgija Marijana Fumić Aleksej de Gardefeu Sergej Kiselev Bobinet Robert Kolar Métella Kristina Kolar Barun J.R. de Gondremarck Bojan Šober / Ozren Bilušić Barunica Sue Ellen de Gondremarck Olga Kaminska/ Martina Burger Kolumbijac Voljen Grbac Joseph Saša Matovina Gontran Dario Bercich Frick Voljen Grbac Gabrielle Vanja Zelčić / Marija Buzdovačić Pauline Marijana Prohaska / Gorana Biondić Prosper Voljen Grbac Urbain Dario Bercich Leonie Anamarija Knego Louise Ivanica Vunić Clara Stanislava Vlajnić Caroline Vivien Galetta Julie Ljubov Košmerl Augustine Ivana Šarić Charlotte Nataša Grbčić Albertine Vendi Pogorelić Namještenik Marko Fortunato Kamerman Predrag Radanović Dirigent Ivo Lipanović RedateljicaDora Ruždjak Podolski Scenograf Ivo Knezović Kostimografkinja Manuela Paladin Šabanović Suradnik za scenski pokret Edvin Liverić Oblikovatelj svjetla Zoran Mihanović Asistent dirigenta Igor Vlajnić Korepetitori Ana Anconelli, Igor Vlajnić Zborovođa Igor Vlajnić Koncertni majstor Danijela Maras Mendiković Inspicijentica Branka Kajdi Šaptačica Nina Simčić Zbor i orkestar Opere i članovi Baleta HNK Ivana pl. Zajca Rijeka Premijera 6. listopada 2011. Predstava s jednom stankom (poslije 2. čina) traje oko 2 sata. Poput mnogih Offenbachovih opereta i ova je doživjela dvije verzije uslijed urnebesnog uspjeha u Parizu. Praizvedena 1866., prerađena 1873. s podjednakim je uspjehom izvođena u Parizu, Bruxellesu i Beču. Offenbachova fascinacija pariškim životom, napose kazališnim, njegov glazbeni rafinman i razigranost koja seže od ironije do suptilne melankolije, zadržavajući uvijek kazališni i ljudski vitalitet. Offenbach je tvorac francuske operete, koja nastaje uslijed želje za stvaranjem novih oblika opere buffe. Pariški je kazališni život toga vremena bujao u svoj raznovrsnosti žanrova i oblika te stilova izvedbi. Djelo nastaje pred samu svjetsku izložbu u Parizu 1867. godine, a tematizira svu puninu života kako je „na pariški način“ ta punina bila shvaćana. Revitalizacija francuskog tipa operete sve je prisutnija u posljednjem desetljeću na europskim scenama, a u Offenbachovu se djelu nalaze sve zanimljiviji slojevi te su potaknute sve bogatije interpretacije. Kvalitetu ovoga djela, glazbeno i tematski, svjedoči i činjenica kako je upravo „Pariški život“ imao najviše utjecaja na Straussova „Šišmiša“. | |
|
print |
|
|