Aida |
|
Koprodukcija HNK Ivana pl. Zajca i HNK Zagreb Giuseppe Verdi AIDA opera | Generalni sponzor premijerne izvedbe opere Aida
 | Libreto napisao A. Ghislanzoni, prema scenariju A. Mariettea i francuskoj proznoj verziji C. du Loclea
Kralj Siniša Štork Amneris, kraljeva kćer Tea Demurishvili Aida, etiopska robinja Kristina Kolar Radames, kapetan straže George Oniani Ramfis, glavni svećenik Ivica Čikeš Amonasro, etiopski kralj i Aidin otac Vitomir Marof Glasnik Sergej Kiselev Svećenica Anamarija Knego Dirigent Antonello Allemandi Redatelj i oblikovatelj svjetla Balázs Kovalik Scenograf i oblikovatelj svjetla Antal Csaba Kostimografkinja Mári Benedek Asistent dirigenta Igor Vlajnić, Rober Homen Asistentica redatelja Martina Zdilar Sertić Suradnice kostimografkinje Manuela Paladin Šabanović, Petra Dančević Zbor uvježbao Igor Vlajnić Koncertni majstor Danijela Maras Mendiković Korepetitori Ana Anconelli, Igor Vlajnić Inspicijentice Branka Kušen Kajdi, Vesna Marinac Šaptačica Nina Simčić Zbor i orkestar Opere i ansambl Baleta Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca Rijeka
„Aida“ je zasigurno najpopularnija opera najpopularnijeg skladatelja devetnaestog stoljeća. Ovaj naslov gotovo je sinonim za operu i opernu spektakularnost. Ono što ovo djelo posebno određuje jest naglašena glazbena spektakularnost kojoj svojevrsni kontrapunkt čine iznimno psihološki profilirani likovi i cizelirane dramske situacije. Zanimljivo je kako je Verdi pomno istraživao staroegipatsku glazbu, nastojao je načiniti svojevrsnu imitaciju staroegipatskog tona, odnosno rekonstruirati ga suvremenim glazbalima u određenim dijelovima opere. Sam scenarij napisao je poznati egiptolog, a pojedine prizore u libretu sam je Verdi smišljao i nadopisivao kako bi priča, situacije i sama drama bili što uvjerljiviji. Model koprodukcije i to sa zagrebačkim HNK-om, ostvaruje više namjera. Okupljanje više produkcijskih faktora oko velikih projekata, podizanje kvalitete svake izvedbe kako u Zagrebu, tako i u Rijeci, združivanje ansambala i nadopunjavanje svih sredstava kako bi se publici koja dolazi u oba grada stvorio vrhunski umjetnički doživljaj.
| |
print  |
|