Kritike |
|
U riječkom uprizorenju operete »Pariški život« angažiran je kompletan ansambl Opere. Redateljica predstave Dora Ruždjak Podolski pedantno je i precizno vodila soliste i ansambl postigavši dinamičnu, lepršavu i dopadljivu predstavu s mjerom i umjetničkim ukusom. Vrlo sigurni i razigrani pjevači – solo nastupima te duhovitim duetime, tercetima i ansambl prizorima, glazbeno su i scenski ostvarili svježe i zanimljive uloge: Sergej Kiselev kao Gardefeu, Robert Kolar u ulozi Bobineta, Kristina Kolar kao Metella, Bojan Šober i Olga Kaminska kao barun i barunica, te eksponirani Voljen Grbac u trostrukoj ulozi Kolumbijca, Fricka i Prospera (kako je i predviđeno u partituri). I sporedne uloge u ovoj opereti imaju zahtjevne pjevačke arije, koje nisu ostale nezapažene. Maestro Ivo Lipanović čitavu je predstavu vodio sigurno i pedantno, preciznim tempima i potrebnim akcentima. Orkestar je pod njegovim znalačkim i autoritativnim vodstvom muzicirao britko, dinamički i ritmički iznijansirano i komornim štihom, te je ostvarena cjelovita i uvjerljiva kreacija ove odlične partiture. Razdragana, nasmijana i zadovoljna publika koja je ispunila kazalište, sve je izvođače ispratila dugim, gromoglasnim pljeskom i povicima odobravanja, jer je doista svjedočila respektabilnom uprizorenju glazbeno-scenskog žanra vedrog i opuštenog ugođaja, itekako potrebnog današnjoj publici. Ramiro Palmić, Novi list Predstava je bila razigrana i zabavna, sa simpatičnim igrama narječjima i ikonama iz svijeta glamura. Glazbeni dio, pod ravnanjem dirigenta Ive Lipanovića, protekao je bez zamjerke, od vatrene uvertire do brioznosti svih glazbenih brojeva. Orkestar, zbor i solisti bili su usklađeni poput švicarskoga sata u brzim tempima galopa i kupleta. Scenograf Ivo Knezović ponovno se iskazao atraktivnom scenografijom, koju je ispunilo potencirano šarenilo kostima Manuele Paladin Šabanović. Skladan doprinos dali su suradnik za scenski pokret Edvin Liverić i oblikovatelj svjetla Zoran Mihanović. Dvadesetak solističkih uloga zaposlilo je dobar dio solističkog, a i zborskog ansambla Riječke opere. Šarmom i ležernošću, a time i uvjerljivošću prikazanih likova najviše su se istaknuli Voljen Grbac u tri uloge – kao Kolumbijac, Frick i Prosper, Vanja Zelčić kao Gabrielle i Bojan Šober kao Barun. Srčanošću nastupa nisu mnogo zaostajali ni Sergej Kiselev kao Gardefeu, Robert Kolar kao Bobinet, Saša Matovina kao Joseph, Olga Kaminska kao Barunica, Marijana Prohaska kao Pauline, Dario Bercich kao Gontran i Urbain te ženski oktet u trećem činu. Kristina Kolar inteligentno je prilagodila svoje velike glasovne mogućnosti ulozi fatalne Mételle. Tako je u vedrom raspoloženju počela nova sezona riječkoga HNK-a, natkrivena sivim oblacima krizne financijske situacije. Davor Schopf, Vijenac Protagonisti su razigrani do maksimuma, zbor je bio na visini zadatka, a posebno treba pohvaliti majstorski napravljeno svjetlo u čistoj kazališnoj maniri Zorana Mihanovića. Ono što se nameće kao zaključak je da publika hoće ovakve predstave, a to je i osnovni cilj, jer ako je publika zadovoljna, predstava će dugo živjeti. Gloria Fabijanić Jelović, Hrvatski radio-Radio Rijeka
|
print  |
|