Bertolt Brecht – Kurt Weill OPERA ZA TRI GROŠA “glazbeni triler”
Prevoditelj Vlatko Broz Stihove prepjevao Marko Fotez Redatelj Eduard Miler Dramaturginja i autorica adaptacije Žanina Mirčevska Scenograf Marko Japelj Kostimograf Sandra Dekanić Koreograf Staša Zurovac Oblikovatelj svjetla Deni Šesnić Lektor Eduard Černi Osobe: MACHEATH Goran Navojec PEACHUM Dražen Mikulić Gđa PEACHUM Olivera Baljak POLLY Elena Brumini WALTER TUŽNA VRBA / JENNY RUPETINA / PROSJAK Alen Liverić JIMMY II / PROSJAK / POLICAJAC Jelena Lopatić JAKOV KUKA / PROSJAK Denis Brižić MATIJA GROŠ / PROSJAK Jasmin Mekić ROBERT PILA / PROSJAK Predrag Sikimić SMITH / FILCH Damir Orlić BROWN Žarko Radić LUCY Andreja Blagojević Glazbena vodstvo i priprema:Igor Vlajnić Korepetitorica: Ana Anconelli Glazbenici: Goran Cvijanović (kontrabas), Đeni Trdić-Barić (flauta), Valentyn Sklyarenko (truba, I.), Ivica Lukanec (truba, II.), Tomislav Koprivčević (trombon), Josip Forembacher i Toni Železnik (tenor-saxofon, sopran-saxofon, alt-saxofon), Marijan Orešković (banjo), Hrvoje Sekovanić (udaraljke / timpani), Igor Vlajnić (klavir / harmonium) Inspicijentica: Ana Vidučić Šaptačica: Jolanda Pahor Premijera 22. listopada 2010.
"Opera za tri groša” Bertolta Brechta jedan je od najizvođenijih glazbenih komada u ovom trenutku u Europi, a i šire. Razlog je bez sumnje stanje korporacijskog kapitalizma, te recesija koja je još više potencirala ovisnost svih društvenih čimbenika našeg života i vremena o ekonomskom faktoru. To stanje je globalno, a svi mi smo zarobljenici jedinstvenog modela bez alternative. "Opera za tri groša” događa se zapravo ovdje i sada... To je svijet u kome je sve podređeno profitu. U tom svijetu nema prostora za empatiju, solidarnost, samilost, ljubav, partnerstvo, prijateljstvo. "Opera za tri groša” je svijet u kome je svatko spreman navući bilo koju masku ili kostim… To je svijet lažnih bogalja, siromaha, lažnih policajaca, lažnih žrtava, lažnih prijatelja, lažnih emocija i odnosa. To je svijet travestija. Čovjeku nije teško neprestano se "presvlačiti” i djelovati pod "maskom prodajući se za sve što nosi profit… Ali ipak, takav svijet ima svoj čar i ljepotu. Taj svijet proizlazi iz dubine ljudske naravi, iz stremljenja za boljim životom, iz želje za ljepšim i boljim, iz žudnje i nužde za srećom. "Opera za tri groša” nije komad koji moralizira i koji kritizira, već apologija veselja života, radost hedonizma, sreća postojanja, čar egzistencije kao igre, ljepota podlosti, privlačnost nesavršenstva i slavlje lagodnog života… A što drugo može biti opravdanije i pozitivnije od toga?... Žanina Mirčevska Medijski pokrovitelj predstave:
 |